Dag 1 De reis gaat beginnen

7 september 2018 - Vancouver, Canada

Vrijdag 7 september 2018

Onze reis naar Canada met Marc, Jolanda, Tom, Claudia en Marit gaat beginnen.
Om 6.45 gingen we met de taxi naar Schiphol.
Lekker vroeg Claudia, op je 42e verjaardag! Maar wel één om nooit meer te vergeten!
Aangekomen op Schiphol hebben we onze koffers ingeleverd en zijn we gelijk door de douane gegaan. Inchecken hoefde niet meer want dat was allemaal al gebeurd.
Na een beetje winkels te hebben gekeken zijn we even lekker wezen ontbijten bij La Place.

Om 10.30 uur gingen we naar Gate B15 om te vertrekken naar onze tussenstop Frankfurt.
Alles liep voorspoedig behalve dat Tom zijn koffer niet mee mocht nemen als handbagage omdat de vlucht vol zat. Deze moest het ruim in en nu maar hopen dat deze in Vancouver aankomt.
Eenmaal in het vliegtuig hoorden we dat we 20 minuten vertraging hadden, lekker weer.
Dat kost tijd wat af gaat van onze overstaptijd die al kort was.

Eenmaal aangekomen op Frankfurt moesten we ons haasten naar de gate voor Vancouver. Daar aangekomen waren ze nog niet begonnen met boarden dus voor niets gehaast maar ja dat weet je niet van te voren.
Hier hadden we 30 minuten vertraging.
Eindelijk zaten we op onze plek in het vliegtuig, Tom en Claudia in het midden van het vliegtuig en wij met z'n drieën aan de rechterkant maar wel 5 op 1 rij !
De vlucht had aardig wat turbulentie maar we zijn goed aangekomen.
Toen door de immigratie, lange rijen maar al met al ging het voorspoedig.
Uiteraard weer hele vriendelijke mensen (dus niet)

Blij dat we uiteindelijk buiten stonden, inclusief de handbagage van Tom!
Met de shuttle bus gingen we naar het hotel, koffers gedropt en iets wezen eten.
Daarna douchen en naar bed want morgen komt om 8.00 uur de taxi om ons naar het camperverhuurbedrijf te brengen.

Dag 1: zelf hebben we geen kilometer gereden. vanaf morgen houden we de kilometers bij.