Dag 3 Victoria Vancouver Island

9 september 2018 - Victoria, Canada

Vandaag was het weer vroeg opstaan 7.00 uur.
Na de koffie en ontbijt vertrokken we om 8.45 naar de ferry.
We hadden een tijdsreservering gedaan dus we waren zeker van een plek, terug zien we het wel want we weten niet hoelang we hier willen blijven.
We moesten even wachten voordat we de ferry op mochten maar dat is allemaal goed geregeld het laden en ontladen van de auto's.
We hadden een rustige overtocht en hebben aan boord lekker een bakkie koffie genomen.
De overtocht duurde 1,5 uur maar dat is zo voorbij.

Aangekomen op Vancouver Island zijn we richting Victoria gereden en hebben eerst een camping gezocht.
Dit werd Fort Victoria RV Park een mooie camping.

Het was vandaag regenachtig weer. Tussen de buien door zijn we naar de bus gelopen waar we voor 5 dollar (3,25 euro) een dagkaart hebben gekocht en zo konden we overal naar toe.
Onze bestemming was downtown Victoria.

We hebben daar langs de oever gelopen en watervliegtuigjes zien komen en gaan.
Dat is wel een aparte belevenis.
Nog wat mooie gebouwen bekeken en vooral de mooie kleuren bloemen die ze daar hadden waren prachtig om te zien.
Door de regen hebben we eerder rechtsomkeert gemaakt dan we wilden maar het werd echt te gek.
We zijn downtown ingelopen en daar konden we redelijk beschut wandelen.

Uiteindelijk zijn we tot Marit's vreugde beland in een Irish Pub en daar hebben we heerlijk gezeten en uiteindelijk ook wat gegeten.
Het was inmiddels later dan we dachten.

Daarna hebben we de bushalte weer opgezocht en zijn we terug naar de camping gegaan.
Morgen gaan we naar Nanaimo en hopen daar op beter weer.

Dag 3: 43 kilometer gereden  Totaal: 93 kilometer