Dag 13 Wells Grey

19 september 2018 - Wells Grey Park Clearwater, Canada

Vanmorgen weer een lekkere wandeling gemaakt voor ons vertrek van 100 Mile House naar Wells Grey.
Uiteraard weer een mooie waterval en een mooi park.
Vervolgens naar Wells Grey gereden wat een hele mooie route was. Leuke riviertjes en prachtige meren. Bij aankomst even bij de toeristeninfo even een plattegrond gehaald. We hadden gekozen voor een camping in het park Wells Gray, Camping Wells Grey Golf Resort (voor als we nog een balletje wilden slaan, echt niet dus!). Ook hebben we nog twee lekkere broden gekocht. Opeens, allemaal auto's en mensen met camera's. Als je dat ziet, dan is er zeker wat te beleven. Nou, en dat was er! Drie zwarte beren in een boom, en nog hoog ook. Mama beer was net onderweg naar beneden en dacht, ik ga eens even wat eten. En hup, onder het prikkeldraad door, de wei in. Zo, even heerlijk gras eten en ondertussen kunnen jullie malloten mij fotograferen. Maar pas op, ik houd jullie allemaal in de gaten. En vooral van die irriterende mensen die veel herrie maken met hun camera, en hopen dat er hopelijk één goed is van de 500. Zo, hebben jullie mij goed gezien? Dan ga ik nu even mijn kindjes ophalen. De eerste kwam naar beneden, de tweede dacht: ik zit hier wel goed! Hé, bruintje, jij moet ook naar beneden. Pff, oké, hang hier net zo lekker. Toch maar luisteren. Zo, hup, jullie mee de wei in. En ja hoor, daar gingen ze. Bruintje was net vier passen de wei in en keek naar links, en dacht: oh nee hè, weer van die rare wezens die ons zitten te begluren. En weg was ze weer. Maar, even later kwam ze toch. Zo leuk! Dat was het hoogtepunt van de dag.

Vandaag gereden: 170 kilometer. Totaal: 1.493 kilometer.

1. Hilbert:
    28 september 2018
    Leuk dat je er zo dicht bij kan.
  2. Jolanda:
    Yeeh bingo wat mooi
  3. Ton:
    28 september 2018
    Brings back memories, mijn favoriete dier. Extra leuk zo dichtbij.