Dag 12 100 Mile House

18 september 2018 - 100 Mile House, Canada

Vandaag zijn we ongeveer 9 uur weg gereden van Whistler naar 100 Mile House.
Whistler was een kleine teleurstelling. We hadden graag met de kabelbaan gegaan maar vanaf 17 september gaat deze alleen nog maar in het weekend.
Door de slechte dag gisteren hebben we dit dus mooi gemist. Maar we hebben nog een kans in Jasper dus wie weet! Voor mountainbikers is Whistler echt het mekka! Geweldige routes, met kabelbaan (die het wel doet) omhoog en hup naar beneden. Je ziet allemaal vrolijke bikers. Dus is biken en skieën je ding dan is Whistler the place to be!
Wij hebben gewoon lekker gewandeld ook niets mis mee.
Ze hebben trouwens ook een hele mooie golfbaan.

Het was een lange weg naar 100 Mile House 310 km.
Dat is op zich niet zo veel maar de weg er naar toe is niet een makkelijk weg.
Het is een weg met veel geslinger en steile op en afdalingen. Echt steil!
Mooie uitzichten, prachtige riviertjes en nog mooiere meren.
Wat een verschillende kleuren heeft het water en helder! Je kunt jezelf er in spiegelen.
Je moet het zelf zien en dan nog kun je de natuur af en toe niet bevatten.

De camping die we op het oog hadden was vol dus we eindigen op de natuurcamping in het park.
Voor 15 dollar kun je daar staan zonder voorzieningen, ja er is een wc maar daar wil je niet op zitten, althans ik niet.
Het is een gat van 2 meter of zo, keurig netjes en zelfs toiletpapier maar toch.
Als je nodig moet ga je wel maar gezien het feit dat we gelukkig in de camper een toilet hadden bleef ons dat bespaard.

Na nog even heerlijk in het zonnetje gezeten te hebben met een lekkere pot thee zijn we gaan koken.
Nog even een spelletje gedaan en hup naar bed.

Morgen naar Wells Gray dus vroeg op want we willen eerst hier nog even wandelen op 100 Mile House.
Een mooie route weer naar een waterval, die hebben ze hier genoeg maar ze vervelen nog niet.

Vandaag gereden 310 km Totaal 1322.6 km

1. Hilbert:
    21 september 2018
    Klinkt als een geslaagde dag👍
  2. Tineke en leo:
    21 september 2018
    Klinkt allemaal heel mooi hoop dat jullie nog vele mooie tripjes mogen maken heel veel plezier met zijn allen 💋💋
  3. Nelleke Boeve-Hannessen:
    21 september 2018
    Bijzonder dat natuur zo overweldigend kan zijn. Genieten😃👍
  4. Danny:
    23 september 2018
    Hehe, eindelijk bij kunnen lezen. Op het weer na klinkt het alsof jullie het prima naar jullie zin hebben. Mooi plekje op die laatste foto😃.