Dag 15 Blue River en Jasper

21 september 2018 - Blue River, Canada

Op de weg naar Jasper ligt Blue River. Het dorp op zich is drie keer niks, maar ze doen daar een super leuke riviersafari. Deze gingen we doen, hoe leuk is dat. Heel leuk, maar met regen ietsje minder. We werden goed uitgerust met zwemvesten, regenpakken en dekens voor als je het koud had. Eerst gingen we met een Catamarankano over een prachtig meer. Sorry, ik blijf het zeggen en schrijven. Mooie uitzichten, maar helaas geen wild. Wél weer een mooie waterval. Toen stapten we over in een 'jet boat' en gingen we in een sneltreinvaart de rivier over. Op zich heel gaaf, maar met mooi weer een stuk leuker. Helaas niks gespot. Even opwarmen binnen bij de kachel met een kopje thee en koffie. Opeens worden we geroepen, een moederbeer met jong op het terrein! Wij allemaal naar buiten, en ja hoor, twee beren. Toch nog twee beren gezien vandaag. Moeder met jong in een boom. We hebben wel kaartjes gekregen als zijnde tegoedbon voor een nieuwe riviersafari, deze zijn een paar jaar geldig, ha ha. Who knows...

Vervolgens zijn we doorgereden naar Jasper en hebben we overnacht op Campground Whistlers, plekje Q29: for the Queen. Het was een pittig ritje in de natte sneeuw. Welterusten.