Dag 5 Parksville Vancouver Island

11 september 2018 - Parksville, Canada

Vanmorgen 8.00 opgestaan en alles op ons gemakje gedaan. Na de boodschappen vertrokken we om 12.15 uur richting Parksville. Aangekomen in Parksville zijn we eerst naar de Upper Falls gewandeld. Na wat foto's gemaakt te hebben zijn we verder gewandeld door het mooie Englishman River Fall Provincial Park.
Het is een woeste kloof waar de watervallen zich naar beneden storten.
De wandelpaden slingeren zich door het bos en bieden mooie uitzichten.

Aansluitend zijn we doorgereden naar Cathedral Grove in Mac Millan Provincial Park.
Hier staan de laatste restanten van het oerbos dat vroeger het hele eiland bedekte.
Aan de oever van de Cameron River staan reusachtige Douglassparren die tot 800 jaar oud zijn en een omvang van 9 meter hebben.

We zouden naar Campbell River rijden maar gezien het feit dat we al een heel eind op weg waren richting Tofino en het daar mooi weer is hebben we gekozen om daar naar toe te rijden.
Om 18.00 uur waren op de camping Mackenzie Beach Resort op plekje 40.
Na een lekkere kop thee besloten we de dag af te sluiten door lekker uit eten te gaan.

We moesten hiervoor over het strand wandelen, nu in het licht maar straks in het donker terug! Na allemaal onze maag gevuld te hebben met fish and chips (we konden kiezen uit zalm of kabeljauw) hoe kan het hier ook anders, begonnen we aan onze route terug in het donker over het strand.
Gelukkig hebben we mobieltjes deze gaven ons wat licht.

Morgen weer een nieuwe dag, dan gaan we walvissen kijken als ze zich willen laten zien.

Dag 5: 213.5 kilometer  Totaal 453.5 kilometer

1. Danny: