Dag 6 Tofino Vancouver Island

12 september 2018 - Tofino, Canada

Vanmorgen werden we na een goede nachtrust wakker in Tofino.
Na de gebruikelijke ochtendrituelen vertrokken we om 10.30 naar het centrum van Tofino.
Daar hebben we voor 14.30 uur een whalewatchingtour besproken en we moeten daar om 14.00 zijn.

Na wat geslenter zijn we aan het water gaan zitten, heerlijk in het zonnetje.
Daar werden we getrakteerd op onze eerste adelaar, geweldig!
Hij liet zich goed zien, vloog af en aan.

Na een biertje en koffie in de Ched gingen we naar het verzamelpunt voor de boot.
Na voorzien te zijn van windjacks gingen we naar de boot.
Daar aangekomen werden we voorzien van zwemvesten en gingen we aan boord.

Wat een fantastische uitzichten.
De oceaan was rustig en het weer was geweldig, lekker in de zon.
Het eerste wat we zagen waren schattige zeeotters die nieuwsgierig tussen het kelp uit onze kant opkeken. Een aantal lagen heerlijk op hun rug te knagen en het leek erop alsof ze naar ons zwaaiden.
Ze waren grappig om te zien.

Daarna zagen we een kolonie zeeleeuwen.
Het was geen paringstijd maar het mannetje liet zich wel zien en horen en de vrouwtjes lagen rustig zonnebadend om hem heen.
Toen gingen we verder de oceaan op, zoeken naar de walvissen en dat viel niet mee.
Uiteindelijk hadden we er 1 gevonden en deze liet zich goed zien en horen.
Het mooiste was de duik naar beneden, en ja hoor daar kwam de staart!
Uiteindelijk vonden we nog een 2e en die liet zich ook goed zien ook met een mooie duik naar beneden
Toen zat het er al weer op, de tijd was voorbij gevlogen.

Terug naar de camping en aan het koken.
We hebben heerlijk nasi gegeten die dag met satésaus!

Dag 6: 43.1 kilometer gereden Totaal 496.6 kilometer